یا علی ایی مسجده ایمشو پرِ ماره نچو
هول ِگنی دیره ایی دلمه بوری کاره نچو
برد بردِ کوفه ها دیری مگیری اِ خمت
کوفه هم اِدس ریا کارل زیم داره نچو
ایی درلِ نیمه وازه ایی چمل رنگ رنگیه
کهنه داخه، آوله اَژ پارو پیراره نچو
کویچه تاریک ودرل بسیا گه بوشن هایمه خآو
آگر ژیربیله نوم ایی کویچه بازاره نچو
بخت تار یخه گه سی بو وی اذون دویریه
رآوَه رآوه عشقه،ایی محرابه آوآره نچو
گوش بگر شوین فریشتل آسمو کُل گر تیه
دآوت شیطون ژیرسا ایی دآوآره نچو
مه مزانم عاشقی دلته برسینه وصال
چیت جا عشقت پرشمشیرآوداره نچو
تومَچی "فز تُ ورب الکعبه"هم موشی ولی
رحمی أرایمَه بـِهـَه تاگـَه ورِه کاره نچو
رمضان 1423ه ق /1381ه ش
بازسرایی به فارسی
مسجد
از دشنه های آخته...پُر
از اضطرابهای ناپیدا...پُر
سنگهای کوفه را
در ریاکاری شهر می گریاند
مسجد
نیمه باز درهارا
باتنوع نفاق درچشمها
درکهنه داغهای سالیان پیش
ترجمه می کند
مسجد
ازکوچههای تاریک
ازدرهای نیمه بازوچشمهای نیم خفته
ازخانه های شهر
به غلامی بلال حبشی می رسد
درآتش زیر خاکستر لحظه ها
مسجد
درسیاهی موذنی غریب
درسپیدوسیاه سپیده
سرنوشت تاریخ رابی اذان ... کلمه کلمه می شمارد
وَ شیون فرشتگان
درعروسی ابلیس
موسیقی موسیقی" فُزتُ وَ ربّ الکعبه " را
درحجله ی محراب
باچند هزار درهم زهرثبت می کند